بازدید: 869 بازدید

تأثیر شبکه های اجتماعی در فرایند جذب و استخدام

چگونه قبل از اقدام به کار و استخدام، غربالگری شبکه های اجتماعی را روی خود انجام دهیم؟

کاملاً قابل انکار نیست که رسانه های اجتماعی نقشی عظیم در زندگی مدرن ما بازی می کنند. برای اکثر ما ، این چیزی است که هر روز با آن ارتباط برقرار می کنیم. این مکانی است که می توانید خود را به رخ جهانیان بکشید، با افرادی که عمیقاً به آنها اهمیت می دهید ارتباط برقرار کنید و صدای خود را بشنوید.

ما تمایل داریم چیزهای زیادی درباره خودمان بصورت آنلاین به اشتراک بگذاریم و کارفرمایان این را بهتر از بیشتر افراد می دانند. هنگام درخواست شغل جدید و استخدام باید از کارفرمای احتمالی خود انتظار داشته باشید که شبکه های اجتماعی شما را بررسی کند. مراقب باش؛ آنچه شما بصورت آنلاین ارسال می کنید می تواند شما را در رسیدن به آن شغل رویایی کمک کند و یا با شکست مواجه کند.

چرا کارفرمایان رسانه اجتماعی شما را بررسی می کنند؟

ممکن است از خود بپرسید که چرا یک کارفرما می خواهد شبکه های اجتماعی شما را بررسی کند. به هر حال فکر میکنید ، شبکه های اجتماعی  قرار است مکانی خصوصی بین شما و دوستانتان باشند ، درست است؟

خیر اشتباه! هر آنچه را که تصمیم به ارسال آنلاین دارید برای دیدن همه دنیا منتشر می شود. این شامل کارفرمایان بالقوه است.

تعجب آور نیست که کارفرمایان این کار را می کنند از این گذشته ، سیستم عامل های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین اکنون بیش از هر زمان دیگری در شکار مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند. رسانه های اجتماعی دیگر فقط برای سرگرمی نیستند. استفاده از رسانه های اجتماعی برای یافتن شغل روز به روز در حال گسترش و گسترش است.

داشتن کسی که به رسانه های اجتماعی شما نگاه می کند چیز بدی نیست. در بسیاری از موارد ، می تواند به نفع شما باشد.

هر آنچه که بصورت آنلاین ارسال می کنید به ایجاد تصویری از اینکه شما هستید کمک می کند. کارفرمایان می خواهند درک درستی از این تصویر داشته باشند تا ببینند آیا شما برای شرکت مناسب هستید یا خیر. نظرات ، علایق و سرگرمی های شما ممکن است با یک پروژه خاص که شرکت روی آن کار می کند یا ارزشهای سازمان همسو باشد و شما را به یک ایده آل مناسب تبدیل کند.

ممکن است یک رزومه جالب توجه داشته باشید اما امروز این کافی نیست. ارسال مقالات و نظرات درباره صنعت خود نیز می تواند نگاه بسیار خوبی باشد. تصور کنید که در یک مرکز تماس با خط تلفن شلوغ کار می کنید. اخیراً شما برای بهبود انعطاف پذیری موفق به اجرای سیستم گویای تلفنی  شده اید. ایجاد یک پست در مورد آن شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی می کند.

دقت کنید، کارفرمایان می خواهند نامزدهایی را که قرار نیست مناسب باشند ، از بین ببرند. شاید یک نامزد اظهارات تحقیرآمیز ارسال کند ، از زبان زشت استفاده کند یا تصاویر نابالغ یا نامناسبی ارسال کند. کارفرمایان می خواهند از تأثیرات منفی که باعث خدشه دار شدن چهره شرکت می شوند ، جلوگیری کنند.

کارفرمایان بدنبال چه چیزی هستند؟

ما در مورد اینکه چرا کارفرمایان حساب شبکه های اجتماعی کارجویان  را غربال می کنند صحبت کرده ایم ، اما آنها دقیقاً به دنبال چه هستند؟ اینطور نیست که بتوانید به سادگی یک نظرسنجی به آنها بدهید. با درک خوب از آنچه کارفرمایان به دنبال آن هستند ، می توانید در ایجاد محتوای آنلاین در شبکه های اجتماعی که برای شما مناسب باشد کمک کنید.

  • برای تأیید و اطمینان از اینکه شما همان هستید که می گویید

یکی از بزرگترین دلایلی که یک کارفرما می خواهد مشخصات اجتماعی شما را بررسی کند این است که تأیید کند ، در واقع شما می گویید که هستید.

خود را برای یک دقیقه در جای مدیر استخدام قرار دهید. شما رزومه و انگیزه نامه  یک نامزد را خوانده اید و همه چیز عالی به نظر می رسد. این شرط می گوید که یک کارمند احتمالی در کالج معتبری حضور پیدا کرده و به آنها مدرک متناسب با نیازهای شرکت اعطا شده است.

شما تصمیم دارید قبل از تماس با آنها در فیس بوک آنها تحقیق کنید. اما ، وقتی به آنجا رسیدید با کمال تعجب میبینید کاندیدا دروغ گفته است. حتی بیان می کند که آنها به طور کلی در یک کالج کاملا متفاوت تحصیل کرده اند.

این یک پرچم قرمز جدی برای مدیر استخدام برافراشته می کند. آنها اطلاعات متناقضی را کشف کرده اند که با آنچه داوطلب اعلام کرده مطابقت ندارد. این فقط در مورد آموزش ، بلکه در همه جنبه های برنامه شما اعمال نمی شود. نامزدی که در پرونده خود دروغ می گوید بسیار بعید است که گزینه خوبی برای استخدام باشد.

  • برای اطمینان از اینکه رفتار غیرقانونی ندارید

آنچه مردم مایل به ارسال آنلاین هستند ، تعجب آور است. غیرممکن است که افراد حتی تصاویر و فیلم هایی از رفتارهای غیرقانونی خود را ارسال کنند. این یک راه سریع برای اطمینان از عدم اشتغال به کار است. نامزدی که رفتار جنایتکارانه و آشکارا داشته باشد ، خطری است که به اعتبار شرکت آسیب می رساند.

  • برای جلوگیری از استخدام کارمندان منفی

همه ما می دانیم که افراد منفی گرا برای حضور در اطراف ما سرگرم کننده نیستند ، به خصوص در محل کار. فقط یک نگرش منفی می تواند تمام لذت را از دفتر بکشد. رفتار منفی و زبان می تواند روحیه بقیه اعضای تیم را کاهش دهد و باعث خرابی جریان کار شما شود.

وقتی افراد خارج از شرکت با یک فرد منفی درگیر می شوند ، تصور منفی از شرکت دارند.. اگر کارفرمایی رفتارهای منفی مانند اظهارات تحقیرآمیز یا تبعیض آمیز ، زورگویی و سایر رفتارهای منفی را در روابط اجتماعی نامزدها مشاهده کند ، شرط کاملاً مطمئنی است که آنها این نگرش را به کار خود نشان دهند.

  • برای بررسی اینکه شما اظهار نظرهای تحقیرآمیز درباره کارفرمای قبلی نکرده اید

نظرات منفی در مورد یک سازمان برای شهرت آن سازمان مناسب نیست. آنها همچنین کاملاً غیرحرفه ای هستند. مدیران استخدام می خواهند بررسی کنند که نامزدهایی که در نظر می گیرند از این نوع گرایش های رسانه های اجتماعی برخوردار نیستند ، بالاخره ممکن است مورد توجه بعدی قرار بگیرند.

  • برای کشف منابع حرفه ای

مدیران استخدام می خواهند همه چیز را در مورد شما و تجربیات گذشته شما بدانند. به احتمال زیاد برخی از موارد ویژه پنهان در شبکه های اجتماعی شما وجود دارد که شاید فراموش نکرده باشید آنها را در رزومه یا نامه خود وارد کنید.

سعی کنید تصور کنید که برای شرکتی که با خرابی وب سایت دست و پنجه نرم می کند ، متقاضی شغل هستید. اگر شما تجربه مقابله با این نوع مسائل را دارید و در این مورد پست ارسال کرده اید ، مطمن باشید این یک مورد بسیار ارزشمند است.

شاید شما تعداد زیادی از افراد را میشناسید که کار شما را تأیید می کنند و شما را به عنوان یک کارگر قابل اعتماد و توانا نشان می دهند. اگر افراد دیگری از شما پشتیبانی کنند ، کارفرمایان به تجربه شما اعتماد خواهند کرد.

نامزدهایی که به کارهای اجتماعی اشتغال دارند غالباً به عنوان دارایی های ارزشمند یک شرکت شناخته می شوند. اگر این شما هستید ، خجالتی نباشید – آن را با دنیا به اشتراک بگذارید. این نوع پست هاست که می تواند کمک زیادی به شما در جهت تأمین امنیت آن شغل کند.

چرا باید یک صفحه شبکه اجتماعی داشته باشید؟

مدت هاست که اینترنت وجود دارد. اکثر ما دهه هاست که از آن استفاده می کنیم. حساب کاربری ایجاد شده ، پست ارسال شده و سپس فراموش شده است. نتیجه این است که ما غالباً نمی دانیم که چه محتوایی در اینترنت با نام های ما شناور است. به تصاویر شرم آور MySpace فکر کنید که از سال های نوجوانی خود یک آپلود کرده اید. ممکن است آن زمان خوب به نظر برسد ، اما اکنون کاملا خجالت آور است.

۷۰٪ از کارفرمایان هنگام غربالگری نامزدها در هنگام استخدام ، از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. ضروری است که پروفایل های شبکه های اجتماعی شما را ناامید نکنند.

مهم است که بدانید چه چیزهایی در آنجا وجود دارد تا بتوانید خودتان آن را مدیریت کنید. اگر چیزی پیدا کردید که شما را در آن بد نشان می دهد  آن را حذف کنید.

چگونه می توان یک صفحه شبکه اجتماعی خوب ایجاد کرد؟

این به روشنی روز روشن است: هنگام درخواست شغل ، باید انتظار داشته باشید که کارفرمای احتمالی شما به اخبار شبکه های اجتماعی شما نگاه کند. در اینجا چگونگی انجام دقیق غربالگری رسانه های اجتماعی خود بر روی خود آورده شده است.

  • مرحله ۱: با استفاده از مرور خصوصی در وب جستجو کنید

خدمات آنلاین برای شخصی سازی طراحی شده اند. نتایجی که دو نفر از یک موتور جستجو می گیرند می تواند بسیار متفاوت باشد ، مخصوص نیازها ، علایق و مکان هر فرد. برای دور زدن این موضوع ، یک پنجره مرور خصوصی باز کنید. با این کار می توانید ببینید که یک کارفرما هنگام جستجوی نام شما برای اولین بار چه چیزی را می بیند.

نگاهی به گوگل شروع بسیار خوبی است ، اما بررسی موتور جستجوی دیگری مانند Bing شما را کاملاً تحت پوشش قرار خواهد داد. ببینید چه چیزهایی در آنجا وجود دارد: نمایه ها ، عکس ها ، فیلم ها و مقالات مربوط به شما. مراقب باشید ، ممکن است تصاویر بسیار شرم آوری پیدا کنید که ترجیح می دهید فراموش کنید. احتمالاً بهتر است قبل از اینکه دیگران آنها را ببینند ، آنها را حذف کنید.

در صورت ظاهر شدن عکس یا اطلاعات نامطلوب ، ممکن است مجبور شوید با ناشر تماس بگیرید تا برداشته شود. در موارد شدید ، باید برای برداشتن مطالب اقدام قانونی انجام دهید.

  • مرحله ۲: حسابهای رسانه اجتماعی خود را بشویید

اگر حساب های شما خصوصی نیستند ، زمان بررسی دقیق است. به یاد داشته باشید ، تمام جهان در حال تماشا هستند. بی رحمانه برچسب بزنید و حذف کنید. شما نمی توانید هر چیزی را که به عنوان نامناسب به شما مربوط می شود پیوند دهید. با عکس های مست ، زبان توهین آمیز و هر چیز دیگری که می تواند “رفتار بد” تلقی شود ، خداحافظی کنید.

  • مرحله ۳: آن را خصوصی کنید

اگر نمی خواهید همه تصاویر خود را حذف کنید ، چه می کنید؟ برای شما ، آنها خاطرات و نقاط افتخار هستند. اگر شب های مستی شما چیزی نیست که از آن شرم کنید، مطمئن شوید که حساب خود را به صورت خصوصی تنظیم کرده اید. از این طریق فقط دوستان شما می توانند دقیقاً آنچه را که شما منتشر می کنید ببینند.

چگونه می توان از رسانه های اجتماعی برای مزیت خود استفاده کرد؟

پس از زیر و بم کردن تمام تصاویر و برنامه های  قدیمی خود، می توانید با غربالگری پست های خود، رسانه های اجتماعیتان را وسوسه انگیز کنید. فقط حساب های اجتماعی خود را حذف نکنید .آن را برای خودتان مناسب کنید. این امر ضروری است زیرا بسیاری از کارفرمایان تمایلی به استخدام نامزدی با حضور آنلاین صفر ندارند. در اینجا چند نکته مفید آورده شده است که می توانید از آنها استفاده کنید تا شبکه های اجتماعی برای شما مفید واقع شوند.

  • درمورد آنچه ارسال می کنید مراقب باشید

شما به تازگی در اینترنت جستجو کرده اید و به دنبال پست هایی درباره خود هستید و به دنبال آن ساعت ها مراقبت دقیق می کنید، همه این کارهای سخت را واگرد نکنید.  قبل از ارسال در شبکه های اجتماعی فکر کنید. قبل از زدن آن دکمه ارسال ، تصور کنید که یک کارفرمای احتمالی چه فکر می کند.

تکرار: هرگز ، هرگز مطلبی را که می تواند توهین آمیز ، غیر حساس یا غیرقانونی تلقی شود ، ارسال نکنید. این مربوط به پست هایی است که شما هم دوست دارید و به اشتراک می گذارید.

پستهایی نپردازید که به کارفرمایان قبلی یا همکاران قبلی شما هجوم می آورد. اصلاً نگاه خوبی نیست. این باعث می شود شما غیر حرفه ای ، و کمی پست باشید. مطمئناً ، ممکن است در آن شرکت مشکلی داشته باشید ، اما دنیا نیازی به دانستن آن ندارد. برخی از موارد بهتر است به صورت خصوصی حفظ شوند.

  • موارد درست را ارسال کنید

مدیران استخدام می خواهند کاندیداهای واجد شرایط را استخدام کنند. پست های  شبکه های اجتماعی شما می تواند به نشان دادن تخصص و حرفه ای بودن شما کمک کند. داشتن ارتباطات LinkedIn مهارت های شما را تأیید می کند ، به یک کارفرمای بالقوه ثابت می کند که در انجام کاری مهارت دارید.

از رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید تا کمی خودنمایی کنید. آنچه را که انجام می دهید در نمایه خود به اشتراک بگذارید. به دنیا بگویید که پرشور هستید و نقاط قوت خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید کاری را انجام دهید که در آنجا با آزمایش موبایل درگیر شوید. در این صورت ، در مورد چالش های تست موبایل که بر آن غلبه کرده اید ، پست های مربوط به صنعت را بلاگ کنید و به آخرین پروژه های خود پیوند دهید.

به عنوان مثال اگر به دنبال یک کار بازاریابی هستید ، فقط کافی است مهارت های بازاریابی خود را در رزومه برجسته کنید. با اثبات صحیح ، یک کارفرما به آنچه قبلاً به آنها گفته اید ایمان خواهد داشت.

مطمئن شوید که کارفرمای شما می داند شما یک متخصص هستید. به اشتراک گذاشتن پیوندهایی برای کارهایی که به دست آورده اید ، فرصتی برای ایجاد تأثیرات خوب به شما می دهد. حتی ممکن است بخواهید در مورد برخی از دستاوردهای اخیر خود یک تعریفی بنویسید. اینگونه نوشتن در مورد خودتان کمی عجیب است اما این چیزی است که باید به آن عادت کنید. این نوع محتوایی است که کارفرمای آینده شما دوست دارد ببیند.

  • خودت باش

شاید به نظر کلیشه ای بیاید ، اما خودتان باشید. علایق ، سرگرمی ها و شخصیت منحصر به فرد خود را به رخ بکشید. تا زمانی که همه چیز را حرفه ای نگه دارید ، همه چیز به نفع شما کار خواهد کرد. وقتی درمورد اینکه هستید شفاف باشید ، باعث می شود دوست داشتنی تر به نظر برسید و احتمال دعوت شدن برای مصاحبه را افزایش می دهد.

  • ارسال عکس پروفایل حرفه ای

هنگام استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای دستیابی به یک شغل ، باید مطمئن شوید که تصویری را منتشر می کنید که نشان دهنده مثبت بودن شما باشد. تصاویری ارسال کنید که نشان می دهد شما یک حرفه ای هستید. این همیشه به این معنی نیست که شما باید کت و شلوار و کراوات باشید ، اما یک ظاهر هوشمند می تواند تا حد زیادی کمک کند. مطمئن شوید که تنها فرد موجود در عکس هستید.

تصویر شما باید شامل سر و شانه های شما نیز باشد. حتماً لبخند بزنید زیرا باعث می شود نزدیکتر به نظر برسید. اگر بیش از یک حساب رسانه اجتماعی دارید ، از همان عکس نمایه در هر یک استفاده کنید. این باعث می شود شما نه تنها از نظر دنبال کنندگان، بلکه از طریق استخدام کنندگان بیشتر شناخته شوید.

به یاد داشته باشید که عکس نمایه شما اولین چیزی است که مدیر استخدام هنگام جستجوی نام شما می بیند. برداشت های اول می تواند به معنای همه چیز باشد. مطمئن شوید که عکس درستی انتخاب کرده اید.

  • کار کنید

این یک واقعیت زندگی است: شبکه های اجتماعی می توانند مانع شغل شما شوند. زمان آن فرا رسیده است که وب را جستجو می کنید تا مطمئن شوید چیزی مانع استخدام شما نمیشود، حداقل خود و پروفایل های رسانه های اجتماعی شما، از شر هر چیز و هر آنچه می تواند برای آینده شغلی شما مضر باشد پاک شود.

اگر شما به طور مطلق حضور آنلاین ندارید ، می تواند چند نشان را برای کارفرمایان آماده کنید. با داشتن تجربه ای که با رزومه شما مطابقت دارد ، حداقل اطمینان حاصل کنید که یک حساب LinkedIn دارید. از این طریق ، برای تقویت برنامه شغلی خود ، در رسانه های اجتماعی حضور دارید.

در حالی که ممکن است برخی از نامزدها احساس کنند فضای شخصی آنلاین آنها مورد حمله قرار گرفته است ، باید به یاد داشته باشید که ما در دنیایی زندگی می کنیم که سریعتر از هر زمان دیگری تغییر می کند. اطلاعات بیشتری نسبت به قبل تولید و به اشتراک گذاشته شده است.

چرا یک قدم جلوتر نرفته و رسانه های اجتماعی را دلیل این کار خود نمی دانید؟ بازار کار امروز در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری رقابتی است ، بنابراین شما به یک امتیاز بیشتر نیاز دارید. فقط به کارفرمای خود نگویید که در کارهایی که انجام می دهید عالی هستید. آنچه را که بصورت آنلاین ارسال می کنید به آنها نشان دهید. اگر برای توسعه مهارت های خود وقت و قدم گذاشته اید ، چرا باید آن را ساکت نگه دارید؟ در مورد آن فریاد بزنید. شما هرگز نمی دانید ، این ممکن است همان چیزی باشد که شما را از کار رویایی تضمین می کند.

 

مطالعه بیشتر