ارسال رزومه

۷ نکته مهم جهت ارسال رزومه به کارفرما

یکی از ساده ترین اشتباهاتی که هنگام درخواست شغل مرتکب می شوید هنگام ارسال رزومه است. به همان سادگی که به نظر می رسد اتفاق می افتد.

سادگی نسبی و توانایی مورد توجه قرار گرفتن به همین دلیل است که یکی از پرهزینه ترین اشتباهاتی است که می توانید هنگام ارسال رزومه خود به کارفرما انجام دهید.

نحوه ارسال رزومه به کارفرما

هر گروه شغلی امروزه دارای دستورالعمل هایی است و کارفرمایان از شما انتظار دارند که تمام دستورالعمل ها را به طور کامل رعایت کنید.

در واقع، برخی معتقدند که استخدام کنندگان قضاوت شخصیت شما را از هنگام مشاهده ایمیل شما شروع می کنند و بر اساس توانایی شما در رعایت تمام دستورالعمل های مندرج در لیست مشاغل ، کار خود را جهت بررسی رزومه شما شروع می کنند.

بنابراین ، مهم نیست که چقدر برای ارسال رزومه خود هیجان دارید، با حوصله به دستورالعمل ها دقت کنید و آنها را به طور کامل دنبال کنید. همچنین باید بسیار مراقب باشید که هنگام ارسال رزومه خود چه چیزی را بگویید.

بسیاری از افراد عملاً رزومه خود را با اطلاعات کاملاً اشتباه همراه می کنند و در نتیجه، رزومه آنها به هیچ وجه باز نمی شود و در سطل زباله رها می شود.

مانند هر ایمیل تصادفی دیگری که روزانه ارسال می کنید ، باید ایمیل شما دارای موضوع (subject) باشد زیرا طبق مطالعه اخیر شانس خواندن رزومه شما بیش از پنجاه درصد افزایش می یابد.

موضوع ایمیل شما باید مناسب باشد

نکاتی درباره ارسال رزومه با ایمیل:

  1. استفاده از موضوع ایمیل مناسب
  2. استخدام کننده را با نام (مثال: جناب آقای ….) خطاب کنید. (این کار به انسان حس و حال خوبی می دهد).
  3. به استخدام کننده بگویید چه کسی هستید و دلیل تماس با ایشان.
  4. ویژگی مثبت و برنامه ای را که جهت بهبود برای شرکت به ارمغان می آورید بیان کنید.
  5. متن ایمیل خود را با اشتیاق شما برای ملاقات حضوری پایان دهید.
  6. جزئیات تماس خود را جدا از آدرس ایمیل البته اضافه کنید.
  7. رزومه و کاورلتر خود را که در قالب PDF ذخیره شده است به ایمیل پیوست کنید.

قالب ایمیل برای ارسال رزومه:

دقت به این مورد بسیار کاربردی خواهد بود ، زیرا می خواهم یک نمونه ایمیل برای یک درخواست کار با رزومه به شما نشان دهم. اما قبل از آن، بیایید نگاهی به متن ایمیل مناسب برای ارسال رزومه بیندازیم.

متن اصلی ایمیل برای ارسال رزومه ، یک نگاه اجمالی به کل برنامه کاربردی شما است.

در حین خواندن آن، استخدام کننده باید تحت تأثیر قرار گیرد و مشتاق بماند و در نتیجه منجر به واکنش نهایی و تمایل به خواندن ادامه ایمیل با تأثیر فوری می شود.

بسیاری از افراد این اشتباه را می کنند که متن رزومه خود را به عنوان متن ایمیل خود مینویسند، اما این در واقع بسیار اشتباه است زیرا در بیشتر موارد، استخدام کنندگان کل رزومه را نمی خوانند.

 

نمونه متن ایمیل برای درخواست کار همراه با پیوست رزومه و کاورلتر

  1. نویسنده محتوا ماهر به دنبال یک مقام اجرایی محتوا در ABC Airways.
  2. جناب آقای (نام استخدام کننده) ،
  3. خواهشمند است ضمیمه این ایمیل که شامل رزومه بنده برای پست اجرایی محتوا در ABC Airways را دریافت نمایید.
  4. به عنوان برنده جایزه نویسندگان ثروت مشترک برای نوشتن محتوا در سال ۲۰۱۸ ، با تجربه کاری غنی در سه قاره و موفقیت ۹۸٪ در پروژه های قبلی، اینجانب اعلام آمادگی مینمایم تا ۵+ سال تجربه خود را برای شما به ارمغان بیاورم.
  5. بنده منتظر ملاقات حضوری هستم تا بتوانم افکار و ایده های خود را در مورد کمپین بازاریابی آلمان که به تازگی تکمیل شده است و نحوه دستیابی به میزان موفقیت بیشتر به اشتراک بگذارم.
  6. با احترام ، (نام و تماس فرستنده).
  7. پیوست ها.

در حالی که همه اینها گفته و انجام شده، هنوز هم بسیار ساده است که هنگام ارسال یک ایمیل رزومه به یک استخدام کننده هرچقدر هم که عجیب به نظر برسد، شانس شما از بین برود.

اما، یکی دیگر از خطاهای نسبتاً آسان تر مرتکب شدن هنگام ارسال ایمیل ، ارسال رزومه از طریق آدرس ایمیل غیرحرفه ای مانند “hotguy94@hotmail.com” یا “prettychick95@gmail.com” است، باور کنید اگر این کار را انجام دهید ، ایمیل شما هرگز باز نمیشود و رزومه شما قطعا دیده نخواهد شد.

برای عبور از این مرز خطرناک ، بهتر است از یک آدرس ایمیل بسیار خوب و حرفه ای تر مانند نام و نام خانوادگی خود استفاده کنید.

جهت ساخت ایمیل اگر قبلاً نام شما توسط کسی دیگر گرفته شده است ، به سادگی آن را با چند شکل مانند “Adamsmith56@gmail.com” یا “Reginadaniels77@hotmail.com” ترکیب کنید.

یکی از مهمترین نکات در مورد نوشتن رزومه و ارسال آن به کارفرما این است که اطمینان حاصل شود که کاملاً متناسب با شغل مورد نظر طراحی شده است.

 

مطالعه بیشتر